Regulamin, czyli zasady watahy~

Ogólnie rzecz biorąc zbiór zasad, które obowiązują na blogu. Każdy członek watahy jest zobowiązany do zapoznania się z nim oraz przestrzegania go. 

 

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022r

 


1. REGULAMIN OGÓLNY

1.1 Nie kopiujemy zawartości ze strony, jeżeli zauważysz, że jakiś blog/strona ma identyczne treści możesz zgłosić to do administracji, postaramy się tym zająć. To samo dotyczy kopiowania treści/pomysłów od innych wilków i używania ich jako swoich.

 

1.2. Nie pospieszamy administracji, gdyż nie jesteśmy maszynami i nie siedzimy na stronie 24 godziny na dobę, ale jeśli Twoje opowiadanie/formularz nie zostało dodane w ciągu 3 dni możesz do nas napisać, gdyż mogło to po prostu zaginąć w drodze.

 

1.3. Regulamin może podlegać zmianom, wtedy wszyscy zostaną o tym poinformowani przez administrację.

 

1.4. Wszyscy jesteśmy traktowani na równi i każdy musi przestrzegać regulaminu oraz zasad panujących w watasze. Nie zapoznanie się z regulaminem nie zwalnia z odpowiedzialności za wykroczenia.

 

1.5. Maksymalna ilość postaci na konto, wynosi trzy.

 

1.6. Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy, a ty znasz odpowiedź jesteś zobowiązany mu pomóc.

 

1.7. Zakazane jest wypowiadanie wojen jak i zawieranie sojuszy w imieniu watahy. [Prawo do tego ma administracja, jeżeli masz jakąś watahę, podeślij link komuś z załogi, prawdopodobnie zawrzemy sojusz.]

 

1.8. Jeżeli masz okazje, reklamuj watahę, wklejając link lub jeden z banerów na swoje konto lub na przeznaczonych do tego forach.

 

1.9. Nieobecności należy zgłaszać niezwłocznie administracji, to pozwoli uniknąć konsekwencji wynikających z nie pisania opowiadań jak i braku aktywności.

 

1.10. Jeżeli złamiesz, którąś z zasad regulaminu zostaniesz o tym poinformowany przez e-mail.

 

1.11. Możesz dostać 3 upomnienia [zostają one dopisywane do formularza], po czym osoba zostaje wydalona z watahy wraz ze wszystkimi postaciami.

 

1.12. Wilki śmiertelne w naszym świecie żyją około 40 lat. 


2. REGULAMIN POSIADANIA POSTACI

2.1. Można posiadać maksymalnie trzy postaci, w tym również szczenięta.

 

2.2. By posiadać więcej niż jedną postać, trzeba kupić specjalny przedmiot w sklepie, Kartę Rozszerzenia.

 

2.3. Posiadając więcej niż jedną postać zobowiązujesz się pisać każdą z nich jedno opowiadanie w miesiącu.

 

2.4. Między postaciami nie można przekazywać sobie punktów aktywności.

 

2.5. Wymieniać się przedmiotami można tylko pomiędzy własnymi postaciami.

 

2.6. Po trzymiesięcznej nieuzasadnionej nieaktywności jednej z postaci, wilk zostaje wyrzucony bez możliwości powrotu do watahy.

 

2.7. Wilk może wrócić po odejściu z watahy, tylko w przypadku wyboru zaginięcia w powodzie odejścia, w każdym innym przypadku nie ma takiej możliwości.

 

2.8. Każda postać jest częścią watahy i podobnie jak terenów, bogów, czy innych treści, tak samo postaci nie można zapożyczać na innych blogach, forach czy stronach. (Zasada nie dotyczy blogów, które znajdują się w sojusznikach Watahy Wilków Burzy).

 

2.9. Po straceniu jednej z dwóch, bądź trzech postaci, w ramach kary, nie można posiadać kolejnej przez miesiąc, nawet jeżeli postać zakupi specjalny do tego przedmiot.

 

2.10. Wraz z formularzem postaci, trzeba również dostarczyć opowiadanie, które będzie zawierać informację jak wilk znalazł się w naszej watasze. (Zasada nie dotyczy szczeniąt urodzonych w watasze.).

 

2.11. Jeśli postać chce zaadoptować szczenię, również potrzebuje przedmiotu: Karta Rozszerzenia.


3. REGULAMIN HIERARCHII

3.1. Wilk może zmienić profesję główną trzy razy, w każdej profesji może być tylko raz. Przykładowo jeśli wilk był wojownikiem i potem zmienił zdanie i został łowcą, nie będzie mógł być już więcej wojownikiem. Więc zastanów się poważnie przed wyborem profesji, czy jej zmianą. To samo dotyczy profesji pobocznych.

 

3.2. Wilk może stracić rangę, wtedy zostanie mu odebrana premia, a żeby dostać awans będzie musiał jeszcze raz spełnić wymagania.

 

3.3. Żeby awansować, trzeba spełnić wymagania w danym stanowisku. Dopóki wilk nie wyznaczy CELU, awanse odbywają się automatycznie, gdy postać spełni wymogi.

 

3.4. Każdy wilk musi posiadać profesję główną, nie można posiadać tylko profesji pobocznej, ponieważ ona jest dodatkowym zajęciem postaci.

 

3.5. Każdy wilk zaczyna od najniższej rangi w wybranej przez siebie profesji. 

 

3.6. Aby dostać się do profesji pobocznej upewnij się, czy są w niej jeszcze miejsca, ponieważ w profesjach pobocznych ilość miejsc jest ograniczona. Jeśli wyślesz formularz z profesją poboczną, w której nie ma miejsca, zostanie ona usunięta. Ponadto sprawdź, czy spełniasz wymagania do danej profesji.

 

3.7. Ilość na stanowiska główne jest ograniczona i to administracja decyduje, czy wilk zasługuje na bycie: Alfą, betą, gammą, czy deltą. Jeśli Twój wilk będzie aktywny, kulturalny i będzie miał dłuższy staż w watasze, pomyślimy nad awansem dla Ciebie o ile, któreś z tych stanowisk będzie wolne.

 

3.8. W każdej z profesji przywódca może być tylko jeden, wilk, który zostanie oznaczony najwyższym stanowiskiem będzie musiał się pilnować, ponieważ wilk, który będzie miał najwyższą rangę nie może pozwolić sobie na nie napisanie opowiadania w miesiącu bez zwolnienia. W przeciwnym razie zostanie mu odebrana ranga.  To samo dotyczy profesji pobocznych.

 

3.9. Awans w randze, wraz z dodaniem premii zostanie zmieniony po podsumowaniu miesiąca.

 

3.10. W każdym ze stanowisk głównych może być para wilków (samiec-samica, samica-samica, samiec-samiec, to już tam zależy od waszych preferencji) jedynym warunkiem jest to, że wilki muszą być parą, jeśli się rozstaną, wilk z większym stażem i doświadczeniem zostaje przy stanowisku. 

  

3.11. Dwóch najwyższych stanowisk, czyli dowódców i zastępców… Nie otrzymasz za pomocą zwoju postępu.

 

3.12. Jeśli wilk  jest na najniższej randze, nie może nagle awansować o trzy stanowiska w górę, nawet jeśli spełnia wymagania. Każdy wilk musi awansować po kolei, z najniższej rangi do najwyższej nie pomijając w tym żadnej.

 

3.13. Wilk ma prawo zrezygnować ze stanowiska głównego, oraz z bycia dowódcą w profesjach głównych i pobocznych. Jednak po rezygnacji nie ma możliwości powrotu na te stanowiska, a ponadto wilk traci premię związaną z tym stanowiskiem.

 

3.14. Pierwszy szczeniak gamm/bet/delt/alf po tym jak dorasta otrzymuje stanowisko główne Przyszły/a Gamma/Beta/Delta/Alfa, nawet jeżeli tylko jedno z rodziców jest na wybranej randze. 

 

3.15 Aby wilk mógł mieć rangę, musi skończyć rok. (być dorosły).

 

3.16.  Jeśli zostanie Ci odebrane stanowisko przywódcy przez 2 miesiące nie będziesz mógł się o nie ubiegać i zostanie odebrana Ci premia. To samo dotyczy profesji pobocznych.

 

3.17. Po upływie dwóch miesięcy nieuzasadnionej nieobecności wilk traci profesję poboczną, wraz z premiami jakie za nie otrzymał. 

 

3.18. Po stracie profesji pobocznej nie można już do niej wrócić. Wilk może po miesięcznej karze, otrzymać inną profesję poboczną jeśli będą w niej wolne miejsca (Zaczyna od najniższego szczebla)

 

3.19. Jeśli wilk straci możliwość bycia we wszystkich profesjach pobocznych, nie będzie już mógł należeć do żadnej.


4. REGULAMIN OPOWIADAŃ

4.1. Zabrania się podejmowania ważnych decyzji takich jak śmierć wilka, związek, choroba... itp za inne osoby. 

 

4.2. Treści wulgarne (przekleństwa) są dozwolone, wtedy nad opowiadaniem pojawi się ostrzeżenie dotyczące treści.

 

4.3. Zabrania się obrażania innych wilków z watahy w opowiadaniach, jak i zabijanie czy wyrządzanie krzywdy, która miała by wpływ na życie drugiego wilka.

 

4.4. Opowiadanie musi mieć przynajmniej 250 słów.

 

4.5. Opowiadania trzeba pisać co najmniej raz w miesiącu. W razie, gdy nie możemy napisać opowiadania należy to zgłosić administracji.

 

4.6. Kiedy ktoś prosi o odpisanie opowiadania należy to zrobić, nawet jeżeli nasz wilk tego nie chce należy wtedy napisać opowiadanie, które zakończy fabułę.

 

4.7. Należy pisać opowiadania z dokładnością, gdyż opowiadanie z rażącymi błędami będzie odsyłane do autora z prośbą o korektę.

 

4.8. Administrator/Moderacja, ma prawo do skorygowania opowiadania jeżeli dostrzeże jakieś błędy.

 

4.9. Jeżeli zauważysz ,że ktoś pisze o Twojej postaci w sposób jaki Ci się to nie podoba zgłoś to, wtedy autor opowiadania zostanie poproszony o zmianę treści.

 

4.10. Punkty za opowiadanie są dodawane wraz z pojawieniem się na stronie podsumowania miesiąca.

 

4.11. Za pierwsze opowiadanie dostaje się 40pa, za każde kolejne otrzymuje się o 20pa więcej. (Premia działa tylko do 10 opowiadania). W praktyce: Pierwsze opowiadanie: 40pa, drugie: 60pa, trzecie: 80pa...itd. Aż do 10 opowiadania. Nagrody sumują się! Ponadto jest również premia dla opowiadań powyżej 1000 słów - dodatkowe 20pa, powyżej 2000 słów - dodatkowe 60pa, 3000 słów - dodatkowe 100pa, powyżej 4000 słów - dodatkowe 200pa. 

 

4.12. Gdy piszesz opowiadanie konkursowe/zadanie specjalne/quest napisz to pod treścią opowiadania lub w nagłówku.

 

4.13. Zakaz propagowania w opowiadaniach alkoholu, wszelakich innych używek jak i wprowadzania do opowiadań treści erotycznych oraz nazistowskich.

 

4.14. Jeśli posiadasz więcej niż jedną postać, jesteś zobowiązany pisać przynajmniej jedno opowiadanie w miesiącu każdą z nich. 

 

4.15. Szczenięta są zwolnione z obowiązku pisania opowiadań.


6. REGULAMIN CHATU ORAZ SERWERA DISCORD

6.1. Zabrania się podszywania pod inne osoby.

 

6.2. Jeżeli ktoś pisze, że jest administratorem i grozi Ci, lub piszę dziwne rzeczy nie wierz, gdyż Administrator i Moderatorzy mają specjalne oznaczenia przy nickach oraz zaznaczeni są innym kolorem.

 

6.3. Zabronione jest obrażanie siebie nawzajem. Jeżeli uważasz ,że ktoś nie ma racji wytłumacz to w kulturalny sposób.

 

6.4. Jeżeli nie dogadujesz się z kimś na chacie nie zgłaszaj tego adminowi, to nie przedszkole. Po prostu nie rozmawiaj z tą osobą. Nie dotyczy to grożenia, szantażowania, oraz innych tego typu wykroczeń więcej w pkt. 6.

 

6.5. Zakaz reklamowania innych stron i forów na chacie. Jeżeli chcesz komuś pokazać inną stronę wyślij mu to w prywatnej wiadomości.

 

6.6. Zakaz grożenia, szantażowania, wyzywania w sposób wulgarny jak i zwykły, oraz wyśmiewania innych osób. Jeżeli zauważysz takie zachowanie zgłoś to adminowi najlepiej ze zrzutem ekranu.

 

6.7. Nie wypowiadaj się jeżeli nie masz nic wartościowego do powiedzenia i masz zamiar tylko szukać kłótni lub problemów. 

 

6.8. Tak zwany "Trolling" jest dozwolony, więc jeżeli zauważysz ,że ktoś to robi nie zgłaszaj tego adminowi.

 

6.9. Każdy kto posiada postać na watasze powinien być zarejestrowany na chacie, imieniem/imionami swojej/swoich postaci.

 

6.10. Należy stosować się do zaleceń administracji. 

 

6.11. Nie odpowiadamy za treści umieszczane na chacie.

 

6.12. Staramy się zachować kulturę osobistą oraz uważać na słowa, gdyż poniesiesz za nie konsekwencje.

 

6.13. Zakaz propagowania alkoholu i innych używek, treści rasistowskich oraz treści erotycznych.

 

6.14. Opuszczając watahę, tracisz dostęp do chatu oraz serwera Discorda.

 

6.15. Serwer oraz chat jest tylko dla członków watahy, oraz wilków, które chcą dołączyć, nie ma wyjątków.


7. REGULAMIN ZWIĄZKÓW, CIĄŻY I SZCZENIĄT

7.1. Żeby wilki były parą dwie strony muszą się zgodzić. Należy napisać wtedy opowiadanie/opowiadania, w którym/w których wilki zgodzą się być ze sobą.

 

7.2. Szczenięta z związku, mogą się pojawić dopiero na poziomie małżeństwa. (Nie dotyczy jeśli oboje rodziców posiadają Kartę Rozszerzenia)

 

7.3. Wadera może mieć 2 ciążę, z czego za jednym razem może urodzić do trzech szczeniąt. Zatem łącznie sześć.

 

7.4. Basior może w zasadzie w nieskończoność płodzić dzieci, niekoniecznie z jedną samicą.

 

7.5. Aby zakończyć związek wystarczy zdanie jednego wilka.

 

7.6. Ciąża trwa tydzień. (Rzeczywisty czas)

 

7.7. Wilk może się rozmnażać po 2 roku życia. 

 

7.8.  Szczenię może podlegać adopcji po ukończeniu roku życia. Wtedy nowy właściciel po osiągnięciu pełni dojrzałości postaci ma prawo do zmiany formularza i wyglądu wilka. Nie może jednak zmienić pokrewieństwa i historii.

 

7.9. Dorosły szczeniak, to jedyny wilk, który może mieć dwóch właścicieli.

 

7.10. Jeśli rodzice wilka nie mieszkają razem, szczeniak znajduje się w jaskini matki.

 

7.11. Szczenięta z adopcji, również mogą mieć dwóch właścicieli.

 

7.12  Po osiągnięciu roku, szczeniak staje się dorosły a właściciel ma obowiązek wypełnić formularz na dorosłego wilka.

 

7.13. Szczenięta starzeją się raz w miesiącu o 2 miesiące, zaś dorosłe wilki, starzeją się ciut szybciej mianowicie raz w miesiącu o 2 lata.

 

7.14. Właściciele szczeniąt urodzonych w watasze nie potrzebują Karty Rozszerzenia.


8. INNE BLOGI, WSPÓLPRACA

8.1. Blogi, które są w zakładce SOJUSZE, mają możliwość używania naszych terenów, postaci, oraz części treści z bloga z uprzedzeniem oczywiście administracji, tu też członków watahy.

 

8.2. Każdy inny blog, który nie jest sojusznikiem nie ma prawa korzystać z zawartości strony. Jest to spowodowane przede wszystkim faktem, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć w jakich okolicznościach ktoś wykorzysta nasze postaci, czy watahę. Z współpracującymi watahami, mamy kontakt i możemy to zweryfikować.

 

8.3. Możliwe są wydarzenia między blogowe, takie jak questy, eventy z innymi watahami, czy stronami, dotyczy to tylko blogów sojuszniczych.

 

8.4. Na watasze nie można używać treści z innych blogów, w tym również innych postaci, jeśli nie zostanie udzielona zgoda na blogu, z którego chcemy zapożyczyć treści. 

 

8.5. Nie odpowiadamy za wilki, które kradną treści z innych blogów i umieszczają je w swoich opowiadaniach. Jeśli zauważysz coś takiego zgłoś to administracji, zajmiemy się wtedy tym niezwłocznie.

 

8.6. Jeśli chcesz zawrzeć z nami sojusz, skieruj się do zakładki SOJUSZNICY, bądź napisz do nas wiadomość e-mail: zalogawatahy@onet.pl.

 

8.7. Przyjmujemy sojusze tylko od administracji innych blogów, bądź osób, do tego upoważnionych.

 

8.8. Każdy proponowany sojusz/współpraca jest weryfikowany/a przez administrację.


 9. RASY, MOCE, UMIEJĘTNOŚCI

9.1. Każda postać może być mieszańcem dwóch ras, z czego nie może być mieszańcem ras o przeciwstawnych żywiołach. (Wyjątkiem od reguły jest wilk chaosu).

 

9.2. Ogólnodostępnymi rasami dla wszystkich są rasy rzadkie i elitarne.

 

9.3. Umiejętności wilka muszą być powiązane z rasą i żywiołami.

 

9.4. Wilk chaosu to jedyny wilk, który na wskutek mutacji, dwóch przeciwstawnych żywiołów, może mieć dwie moce niezwiązane z rasą. (Musi to być wilk chaosu czystej krwi, niemieszany).

 

9.5. Każdą inną rasę można wygrać w wydarzeniach watahy.

 

9.6. W umiejętnościach wilka nie może być moc, która sprawia, że wilk zmienia się w inne stworzenie, w innego wilka…itp. Żadne inne formy postaci nie są możliwe. (Wyjątkiem od reguły jest boski wilk posiadający boskie wcielenie, herosi oraz walkirie, które również mogą posiadać drugi wygląd).

 

9.7. Moce nie mogą negatywnie wpływać na inne wilki w watasze. Twoja postać nie może być w stanie zabić innego wilka na zawołanie, nie może wpływać negatywnie na psychikę ani szkodzić zdrowiu. 

 

9.8. Umiejętności nie powinny być przesadzone… Hiper umiejętności typu: wywołanie wojen na jedno zawycie, czy zabijanie nie jest możliwe.

 

9.9. Niemal wszystkie magiczne umiejętności są  krótkotrwałe i zabierają mnóstwo mocy, zatem nie pisz, że Twoja postać może coś robić w nieskończoność…itp.  


Twórczość, prawa autorskie...etc.

 

1) Czym są prawa autorskie? 

Prawo autorskie (ang. copyright, symbol: © ) –pojęcie prawnicze oznaczające ogół praw przysługujących autorowi twórczości albo przepisy upoważniające autora do decydowania o użytkowaniu dzieła i czerpaniu z niego korzyści.

 

Co za tym idzie bez zgody autora twórczości, kopiowanie treści jest niedozwolone, a ponadto jest to łamanie prawa.

 

2) Przedmiot prawa autorskiego:

  • Musi to być rezultat pracy człowieka.
  • Musi to być przejaw działalności twórczej.
  • Musi mieć indywidualny charakter.

 

Jeśli dzieło naszych rąk i umysłu zawiera w sobie pierwiastek indywidualnej działalności twórczej, to mamy do czynienia z utworem oraz z autorem.

 

3)  Licencja Creative Commons

oznacza zastrzeżone prawa do twórczości co za tym idzie, trzeba się dostosować do autora... i mieć jego zgodę na kopiowanie twórczości. 

 

Zasady:

  • Zawsze pytaj o zgodę twórcę, zanim cokolwiek zaczniesz publikować, kopiować, "wzorować się".
  • Nie używaj prac autora, do wzbogacenia się, nie czerp z tego zysków, gdyż do tego ma prawo tylko autor.
  • Nie masz prawa zmieniać twórczości autora, jeśli ją skopiowałeś musi się wszystko z tym zgadzać, nie masz prawa dopisywać rzeczy od siebie.

Jeśli łamiesz którąś z tych zasad, łamiesz również prawo.

 

4) Kara za łamanie praw autorskich 

 

Według ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku za naruszenie praw autorskich i wykorzystanie ich bez zgody autora przewiduje się dwa rodzaje odpowiedzialności prawnej.

 

  • Pierwszą z nich jest odpowiedzialność cywilna. Osoba posiadająca prawa do opublikowanego bez jej zgody utworu w Internecie może domagać się dwukrotności, a w przypadku zawinionego naruszenia trzykrotności wynagrodzenia. Poza tym sąd może nakazać też zapłatę dodatkowej kwoty na Fundusz Promocji Twórczości.
  • Drugą odpowiedzialnością prawną jest odpowiedzialność karna mówiąca o popełnieniu przestępstwa. W przypadku bezprawnego wykorzystywania cudzych materiałów grozi nam grzywna i kara pozbawienie wolności do 2 lat. Jeśli dodatkowo czerpie się zyski z powielanych materiałów i uczyniło się z nich źródło dochodu, grozi nam kara do 5 lat pozbawienia wolności.

 

5) Różnice między wzorowaniem się a plagiatem:

 

Potocznie plagiat jest bardzo często mylony z podobieństwem, czy inspiracją. Nie są to jednak synonimy, a różnica między tymi zwrotami jest zasadnicza.

 

"Plagiat to pewnego rodzaju złodziejstwo intelektualne czy artystyczne, korzystanie bez zezwolenia z rezultatów cudzego wysiłku twórczego (…) pozbawienie twórcy prawa do autorstwa dzieła."

 

Utrwalony jest w doktrynie podział na plagiat jawny i ukryty. Plagiat jawny to taki, w którym elementy z cudzego utworu zostają skopiowane do nowego w niezmienionej postaci. Plagiat ukryty polega zaś na tym, że przejęte elementy są modyfikowane tak, by wyłapanie podobieństw było utrudnione, by były one „ukryte".

 

Zaś wzorowanie się jest to naśladowanie czegoś, bądź kogoś. Zatem założenie własnej watahy nie jest plagiatem. Posiadanie własnej wiary również, czy własnej hierarchii. Ale kopiowanie nazw hierarchii (profesji,rang), kopiowanie wyglądu strony takie jak misje miesiąca, czy układ strony, wygląd zakładek jest już plagiatem, co za tym idzie przestępstwem i kradzieżą.

 

Pamiętajcie, żadna strona nie jest dla was gotową bazą do której dodacie parę słów od siebie i stwierdzicie, że to wasz pomysł... NIE. Strona musi być całkowicie waszego pomysłu od zera, a nie ściągająca z innych stron tych funkcjonujących jak i tych niefunkcjonujących. Jeśli nie masz pomysłu, ani wyobraźni nie bierz się za zakładanie własnej strony... 

 

 

 

(Więcej na temat plagiatów, oraz licencji CopyRight i CreativCommons dowiecie się  na stronach KLIK i KLIK.)

W